Blijf actueel, relevant en competitief
Onderbouw je marketingstrategie met data
Je markt is continue in beweging. Het is dus belangrijk dat je hierin actueel, relevant en competitief blijft.
Door kennis uit inzichten over je klanten, concurrenten, bedrijfsvoering en marketinginspanningen succesvol toe te passen, kun je je dienstverlening verbeteren, je onderscheiden van concurrenten en je klanten effectiever bereiken.
Onderbouw je marketingstrategie dus met data, Roadmap helpt je op weg!
Data driven: thema of tekortkoming?
'Data Driven Marketing' is een actueel thema in de marketingwereld. Maar behoort marketing niet altijd data-gedreven te zijn? Hoe kun je immers je markt bewerken, zonder kennis over de spelers, klanten en behoeften binnen die markt?
De overbodige toevoeging 'Data Driven' legt de tekortkoming bloot dat marketing vaak onvoldoende datagedreven wordt aangepakt. Hier zijn meerdere redenen voor aan te wijzen.

3C-marketing analyse voor waardevolle inzichten
Vanuit ruime ervaring in (digital) marketing en commerce, heeft Roadmap de kennis en expertise om data uit jouw marketingactiviteiten en marktinformatie te transformeren naar waardevolle inzichten.
Hiervoor wordt de 3C-analyse methode gehanteerd. Dit staat voor Customer, Competition en Company.*

*In deze volgorde wordt er ook geanalyseerd, om de neiging te voorkomen data over de eigen organisatie als de standaard te gebruiken voor het analyseren van concurrenten en klanten. Daarnaast is het begrijpen van de klant het belangrijkste in marketing.
Hulp nodig om inzicht te krijgen in jouw marktomgeving?
Online marketing data audits
Vanuit de ruime ervaring in online marketing, kan Roadmap jouw organisatie ook voorzien van een online marketing audit, scan of second opinion. Roadmap neemt je stuur dus niet uit handen, maar helpt je met navigeren.

Roadmap helpt jouw online marketing naar een hoger niveau te brengen